Zwemclub en Loopploeg Dames Weekendje Luxemburg 22 juli 2017

Op zaterdag 22 juli om 6:45 uur zijn er 30 dames van de zwemclub en loopploeg voor een weekendje vertrokken richting Luxemburg met Sandhya Reizen.

Zoals beloofd hierbij het verslag van Wahieda Madaran:
Weekendje Luxemburg 22 en 23 Juli 2017

“Mijn moeder Chan Jagessar vond de tweedaagse busreis naar luxemburg zeker voldaan aan haar verwachtingen. Zij heeft kennis gemaakt met heel veel lieve mensen. Zij geeft aan dat zij te allen tijde veilig heeft gevoeld, ontbijt was heerlijk en gelukkig was niemand ziek geworden. Ik wil al mijn reisgenoten voor deze mooie reis graag bedanken (mijn compliment aan Beti Lucia) verder bedankt voor de goede verzorging, wellicht dat we elkaar in de toekomst nogmaals treffen.
“Ishvar aab sab ka umer lambi kare yeh hai mera puja our ibadet”
Mw. Chan Jagessar, 79 jaar

Lichtelijk opgewonden, alsof we op schoolreisje gingen, stonden we daar om half zes bij het Zuiderpark in Den Haag. Een groep van 30 vrouwen, die door Stichting Dunya Nederland (voorzitter Lucia Baboelal) waren uitgenodigd voor een ontspannen weekendje Luxemburg. Sportieve zwem en loopdames die al 2 jaar, wekelijks op de woensdagmiddag en zondagochtend samen zwemmen en/of te lopen. Door al het samen sporten zijn ook mooie vriendschappen ontstaan, waardoor het delen van elkaars belevenissen als vanzelf gaan.

Op verzoek van de groep heeft Dunya deze reis georganiseerd en bekostigd met als doel om deze dames extra te stimuleren en te laten ontspannen in een andere omgeving.

In samenwerking met Dhr. Boyke Soekhoe (Sandhya Reizen) hebben Sharda Kharagjitsing en Rosita Tewari (Stichting Dunya Nederland) deze reis zorgvuldig samengesteld en besproken. Alvorens we de dubbeldekker-bus instapten kregen we, uit de auto van Sharda een prachtige Goodiebag aangereikt door Rosita en Miena voorzien van een kaart met mooie tekst waarop stond……
“Dames, Wij willen jullie alleen een plezierige, leuke weekend toewensen namens Stichting Dunya Nederland.”

In die tas zat van alles waaronder een ontbijt en lunchpakket bestaande uit verse broodjes, Berliner bol, warme bakje pom, bakkeljauw, rotirol, koffie en thee benodigdheden. Letterlijk aan alles was er gedacht. De heerlijke rotirol bleek te zijn klaargemaakt door Roeksana Wagid Hoesain. Maar ook een heerlijke keksi kwam uit de tas van Betsy Pertapsingh tevoorschijn voor alle dames in de bus. Wauwww wat een spirit….

De gezelligheid zat er s, ochtends vroeg al in, de gehele trip werden er grappen gemaakt, gezongen en gedanst. Maar voornamelijk naar elkaar geluisterd. Na twee winkelcentrums aangedaan te hebben zijn wij doorgereden naar onze super mooie luxe hotel.

Daar ging het feestje door op de kamer van Sharda Kharagjitsing met doks, roti en lekkere drankjes.

Na een heerlijke maar korte nachtrust en luxe ontbijt genuttigd te hebben vertrokken wij richting Vianden.
Bij aankomst in Vianden, was er een Jarige, Radha Bihari die Sara heeft gezien.
En als vrijwilligers van Stichting Dunya Nederland konden wij deze mooie dag niet zomaar voorbij laten gaan.
Radha 50 jaar. Radha dacht dat wij het vergeten waren, maar Rosita Ramdajal onthouden alles. En ook daaraan werd er gedacht. In de bus werd Radha toegezongen. Wat Radha niet wist was dat er vanuit Den Haag een heerlijke Cashewnoten taart was meegenomen. Later bleek dat dat haar favoriete taart is.Op het moment dat Radha dat zag kon zij niet huilen of lachen, ze was verrast.
Wij hebben met z`n allen nadat Radha de taart had aangesneden met z`n allen op haar gezondheid gegeten. En ons reis verder vervolgt.

Met een aantal dames zijn wij in de kabelbaan gegaan en het uitzicht was grandioos, temperatuur was heerlijk en natuurlijk weer ontzettend gezellig.

Rond 15 uur vertrokken uit Luxemburg richting Den Haag. Je zou denken dat de dames moe waren maar het tegenovergestelde was het geval, de dames gingen weer gehele reis terug, zingen, dansen en grappen maken. Eigenlijk was dit weekend te kort en was het een weekend om nooit te vergeten.

Stichting Dunya Nederland wil alle sponsoren bedanken: Sandhya Reizen voor deze mooie gezellige reis en luxe hotel. Uiteraard zullen wij weer graag al onze reisjes met Sandhya Reizen gaan boeken. Wij kunnen Sandhya Reizen aan een ieder aanbevelen.

Bakkerij Ashok voor de overheerlijke verse Berliner bollen en lekkere broden. Berliner bol was nog warm en smolt weg in onze mond.

Werkgroep van Stichting Dunya Nederland onder leiding van Rosita Ramdijal, Roeksana Wagid Hoesain.

Niet te vergeten bedanken wij Glenn Berkleef voor het opzetten en hosten van onze website.

“Dhanyawaad, Bedankt. Het was superleuk, fijn, gezellig en je merkte niets ervan dat je tussen vreemden zat. De hele tijd heb ik moeder en zusjesliefde gehad/ meegemaakt. Waasoedheiwa koetoembhakam= hele aardbol bewoners zijn een familie dwz elkaar ondersteunen, helpen in vooruitgang, welzijn en welvaart van de ganze gemeenschap e.d. Beste bustrip meegemaakt matashree Lucia, Sharda K, Rosita, Maina, Miena en alle overige Dewieyo. Hartelijk bedankt.” Radha Arya
Dit verslag is door Wahieda Madaran gemaakt.