Iedul Fitreviering in Florence Zorgcentrum Jonker Frans 21062018

Bestuur en vrijwilligers van Stichting Dunya kijken terug op een zeer geslaagde EID-viering voor en met ouderen.

Op donderdag 21 juni is dit Qawaliconcert door SHAAN gebracht bij de ouderen van zorgcentrum Florence-Jonker Frans aan het Newtonplein. In de huiskamer werd na de heerlijke maaltijd (rijst met pom, kousenband en bruine bonen) die door Dunya is gesponsord zichtbaar genoten van de middag. Lekkere hapjes en drankjes tijdens het concert hebben de middag af gemaakt. Ouderen waren blij en geëmotioneerd door de mooie gedichten en prettige ontmoeting met de crew van Dunya. Dit geeft ons de kracht om dergelijke kleinschalige projecten te blijven organiseren voor de meest kwetsbaren in de samenleving. Mede dankzij de steun van Fonds 1818 is dit mogelijk geweest. Met toestemming van de aanwezigen is hier een leuke samenvatting van in beeld en geluid beschikbaar, gemaakt door Glenn. Hartelijk dank daarvoor Glenn!

Deze formatie SHAAN heeft prachtige luisterliederen ten gehore gebracht waar de ouderen zichtbaar van genoten. Deze middag was vooral bedoeld voor zieke ouderen die veelal de instelling niet kunnen verlaten vanwege hun beperkingen. Muziek wordt dan op respectvolle wijze, in hun eigen omgeving gebracht in de vorm van een huiskamerconcert. Op deze manier kregen zij de mogelijkheid om toch te kunnen genieten van hun culturele roots in de vorm van traditionele, vaak geestelijke liederen. De mensen waren zeer dankbaar en hebben intens genoten en daarmee waren ook het bestuur en natuurlijk onze vaste vrijwilligers heel gelukkig. Daar doen we het voor!

Dankzij Glenn, onze webmaster, hebben we een mooie compilatie op de website beschikbaar u om een kleine indruk te kunnen geven van de middag. Helaas zijn we beperkt door de nieuwe privacywetgeving die het bijna onmogelijk maakt om reportages te maken van clienten.

Op gepaste wijze bedanken wij het personeel en vrijwilligers van Florence-Jonker Frans, voor de zeer plezierige samenwerking bij deze viering van het Suikerfeest 2018.

Lucia Baboelal-Thakoer
Voorzitter Stichting Dunya Nederland