Roeth Vastgoed “Blood makes you related. Loyalty makes you family”

In gesprek met….
Rewi Chotkan

Makelaar en mede-eigenaar van Roeth Vastgoed te Den Haag
“Blood makes you related. Loyalty makes you family”
‘Tiny Buddha’

Deze prachtige quote was de rode draad tijdens het gesprek vandaag met Rewi Chotkan, mede-eigenaar van Roeth Vastgoed te Den Haag en vaste sponsor van de Dunya Kerstbrodenactie. Het ging over talenten, jezelf ontwikkelen, elkaar iets gunnen en het goede doen. Dat alles vanuit duurzaamheid en diepere betekenisgeving aan het leven. Daar voelt hij zich prettig bij.
Als jonge ondernemer (35 jaar) van Hindoestaanse afkomst is loyaliteit en sociaal functioneren hem met de paplepel ingegoten. Hard werken en het woord SEWA is door zijn ouders als rolmodellen, goed vorm en inhoud gegeven. Daar is hij hen zeer dankbaar voor want “dat heeft me gevormd tot wie ik nu ben”, aldus Rewi.
Rewi heeft een vaste relatie en is vader van een mooie dochter van anderhalf jaar. Hij bestiert samen met pa, Roeth Chotkan het Vastgoedbedrijf aan de Lareyweg te Den Haag. Een florerend vastgoedbedrijf dat sinds 1997 de Haagse woningmarkt siert en waar zij, met recht trots op zijn. Om succesvol te zijn moet je het verschil kunnen maken, vindt Rewi. Duurzame relaties aangaan met klanten geeft hem voldoening omdat hij op die manier waarde toevoegt.
Geboren en getogen in de Haagse wijk Transvaal is hij een kind van twee culturen. Met roots aan de Paul Krugerlaan, is hij als geen ander bekend met de heersende waarden en normen in een multiculturele samenleving. Op mijn vraag hoe hij de verbinding maakt binnen de diversiteit geeft hij aan ‘the best of both world’ te benutten. Hij ziet kansen. Dat is ook zijn drijfveer geweest om Stichting Diversity of talent, op te richten. Een stichting die jonge Haagse ondernemers wilt faciliteren om zich succesvol te ontplooien.
Na een voltooide rechtenstudie op zijn 23e besloot Rewi in de voetsporen van zijn vader te treden. De vastgoedwereld is een dynamische wereld en volop in beweging. “Dat moet je nauwkeurig volgen om goed zaken te kunnen doen” Rewi heeft een eigentijdse visie op het leven waarin hij er altijd naar streeft om iets toe te voegen. Niet alleen geld verdienen maar ook iets teruggeven aan diezelfde samenleving. En altijd met de juiste intenties. Goed luisteren naar wat mensen nodig hebben en eerlijk dienst verlenen. Dan komen mensen graag terug, zegt hij. Dat Rewi een kind is van deze tijd is te merken aan de wijze waarop hij zijn bedrijfsvoering heeft opgezet. De combinatie werk en privé is met het nieuwe werken goed te doen, hoewel een altijd aanwezig secretariaat helpend zou zijn en laagdrempelig i.v.m. bereikbaarheid en beschikbaarheid. Die wens koestert hij nog.

Roeth Vastgoed is sinds de oprichting van Stichting Dunya Nederland in 2010 een vaste partner in de kerstbrodenactie waarbij eenzame ouderen bezocht worden met een Surinaams kerstbrood. Dit om hen te laten weten dat we van ze houden en ze nooit zullen vergeten!

Auteur: L.S.Baboelal-Thakoer
10 oktober 2018