Ondernemers koken voor ouderen op zondag 22 oktober 2017

De Stichting Dunya Nederland organiseert de charity activiteit ‘Ondernemers koken voor ouderen’. Een warm initiatief van ondernemers, dat zich op zondag 22 oktober a.s. voor het tweede jaar voltrekt voor 300 ouderen. Onder de ziedende leiding van ondernemer Robin Goelela wordt in een sfeer van gezelligheid en warmte door ondernemers en vrijwilligers een heerlijk menu gekookt waarbij er een prachtig programma wordt gepresenteerd. De middag wordt opgeluisterd door prachtige muziek en mooie optredens. Alles om de ouderen even in het zonnetje te zetten en hen de alledaagse zorgen en verdriet even te laten vergeten.
Stichting Dunya Nederland bestaat nu precies 9 jaar en heeft tot doel armoede en eenzaamheidbestrijding onder de meest kwestbaren in de samenleving. Zij organiseert diverse activiteiten voor ouderen en vrouwen om hen uit een isolement te halen en te laten participeren in de Haagse gemeenschap. Anderzijds adviseert zij gevraagd en ongevraagd het stadsbestuur over diverse vraagstukken de ouderen aangaande. Dit om het onderwerp op de politieke agenda te houden en beleid te helpen ontwikkelen ten behoeve van de doelgroep. Met inzet van zeer betrokkenondernemers en vrijwilligers infiltreert zij in de haarvaten van de gemeenschap en probeert zij zin en betekenisgeving toe te voegen in de Haagse samenleving.

Om ‘Ondernemers koken voor ouderen’ mogelijk te kunnen maken heeft Dhr. M.Gokoel belangeloos zaal Tropical beschikbaar gesteld en hebben vele ondernemers alsook de Gemeente Den Haag de financiering voor hun rekening genomen. Met enorme inzet van betrokken vrijwilligers wordt weken tevoren hard gewerkt aan de voorbereidingen om het de ouderen aan niets te laten ontbreken die middag. Mooie is dat veel ondernemers en vrijwilligers zich spontaan melden en dat iedereen graag iets aan die giving-back
geste wilt bijdragen. Stichting Dunya Nederland is daar heel blij mee en gebruikt deze kracht om de meest kwetsbaren te ondersteunen.