Mithais.nl een jonge hardwerkende ondernemer

Amit Chander (34) een jonge hardwerkende ondernemer. Naast zijn eigen onderneming ‘Mithais.nl’ werkt hij fulltime als projectleider binnen Gemeente Amsterdam Zuid-Oost. Leuk om te weten dat ik een collega ambtenaar tegenover me heb zitten. We komen tot de conclusie dat ‘verbinden’ het woord is dat centraal staat in dit gesprek. Amit zet zich wat betreft werkloosheid in voor inwoners in Amsterdam Zuid-oost.  De wijken die extra aandacht nodig hebben op het gebied van criminaliteit én armoede. Dit vergt creativiteit, inlevingsvermogen en een hoge mate van intelligentie.
Met dit gegeven maken we de koppeling naar zijn eigen onderneming. Competenties die je nodig hebt om een succesvolle ondernemer te zijn.

Sinds 2012 heeft Amit het concept in een nieuw jasje gestopt onder de naam ‘Mithais.nl’
Met veel passie verteld hij me over het concept ‘Taste of Happiness’ en hoe hij dit in 2019 zal uitbreiden en vormgeven. Zo mooi én motiverend om te zien hoe jonge ondernemers zich creatief blijven ontwikkelen.

Mithai, synoniem voor zoetigheid is niet weg te denken op de feestelijke gelegenheden die we kennen. Toch is het niet alleen de zoetigheid maar de gehele entourage waar men ons voor boekt. Naast de overheerlijke kokosladoos, barfi, bonjo enzovoorts is het ook nog mooi geserveerd en daar letten onze afnemers ook op. We zorgen voor een eyecatcher op het (huwelijks/verjaardag/moeran)feest. Als jonge ondernemer probeer ik me zoveel mogelijk in te leven in de wensen en behoeftes van de afnemer.
Waarom sponsor je dit jaar het project: kerstbrodenactie voor eenzame ouderen van Stichting Dunya Nederland?
Daar onze grootouders al het mithai met tijd en liefde maakte, zet ik dit voort. Weliswaar in een nieuw jasje maar we moeten onze ouderen niet vergeten. Ik vindt het een mooi gebaar om op deze manier mijn dankbaarheid uit te spreken. Kerstbrood is tevens een mithai!

Auteur: Rishmie Chotkan   (Secretaris)                                                                                          Oktober2018