Kerstbrood van zo’n 2 meter lang, aangesneden door Wethouder Karsten Klein op 13122017.

Den Haag – Het is inmiddels een traditie te noemen. Voor de negende keer al bakt Bakker Ashok Gharbaran een enorme hoeveelheid kerstbroden voor alleenstaande ouderen. Eén bijzonder kerstbrood, zo’n 2 meter lang, werd woensdagmiddag 13 December 2017 in het Ontmoetingscentrum van WZH Transvaal aangesneden door Wethouder Karsten Klein.

Start negende kerstbroden actie Stichting Dunya Nederland

Met bewondering voor de trouwe traditie bedankte Karsten Klein de betrokkenen voor hun bijdrage. “Het is mooi om te zien hoe deze kerstbrodenactie ieder jaar weer op touw wordt gezet door trouwe vrijwilligers en met steun van lokale ondernemers. En dit alles om samen eenzaamheid onder ouderen tegen te gaan. Ik ben er altijd graag bij,” aldus de wethouder.

Negende editie
Initiatiefnemer Stichting Dunya organiseert de actie voor de negende keer dit jaar. De komende dagen delen vrijwilligers van de stichting meer dan 1300 Surinaamse kerstbroden uit aan veelal alleenstaande Haagse en Rotterdamse ouderen.

Speciaal recept
“We hebben al 1300 kerstbroden gebakken om uit te delen,” vertelt bakker Ashok trots. “En we zijn nog aan het bakken. ” Het geheime recept van de Surinaamse kerstbroden kent alleen hij, maar hij wil wel een tipje van de sluier oplichten. “We gebruiken in ons kerstbrood meer kruiden, dus lekker veel kaneel, en vooral tropische vruchten, zoals ananas en papaja.”