Immigratie loop op 10 juni 2018

Hierbij een kort verslag (zie onderstaande verslag) dat is geschreven door Roeksana van de werkgroep Stichting Dunya Nederland.

In de week van 28 mei 2018 ontvingen wij een uitnodiging van Sharda (van werkgroep van Stichting Dunya Nederland) om mee te doen aan de Hindoestaanse Immigratieloop dat door Stichting 5 juni 1873 en voetbalvereniging TAC’90 op zondag 10 juni 2018 werd georganiseerd.
Het doel van deze loop is om mensen aan het bewegen te krijgen.

Wij waren gelijk enthousiast en vroegen wie er nog meer wilden deelnemen hieraan. Een aantal dames van de Stichting Dunya Nederland zwemgroep hebben zich hiervoor aangemeld. De volgende dames hebben meegelopen: Waheeda, Bida, Zelina, Mavis, Radha en ik (Roeksana).
We zouden aanvankelijk om 10.00 uur starten. Om 9.45 uur kwamen wij aan bij Voetbalvereniging TAC’90. We wilden vooral niet te laat zijn, hahaha. Eenmaal aangekomen kregen wij te horen dat wij niet om 10 uur maar om 11 uur zouden starten. Dat vonden wij helemaal niet erg. Wij hebben eerst lekker koffie gedronken en waar wij vrouwen ook heel goed in zijn, ja ja, lekker kletsen en vooral veel lol maken met elkaar.
Om 11.00 uur kregen wij een prachtige shirt van de organisatie, flesje water en fruit (appel en banaan). Nadat wij de instructies kregen over de route werd het startsein gegeven. Iedereen mocht op eigen tempo de 5 km lopen rond het Zuiderpark. Er waren ca. 40 deelnemers. Er waren deelnemers in alle leeftijdscategorie.
Het was prachtig weer. Volop zon, we kregen het ontzettend warm. Het flesje water kwam goed van pas. Maar…we hebben het volgehouden en hebben onderweg veel lol gehad. We hebben een mooie prestatie neergezet. Eenmaal terug kregen wij een prachtige medaille voor onze deelname en werd de tijd van aankomst genoteerd. Er waren namelijk prijzen beschikbaar voor de snelste tijd en voor de jongste en oudste deelnemers. Alhoewel wij niet in de prijzen vielen, keerden wij voldaan terug naar huis. Het doel van deze loop was om mensen aan het bewegen te krijgen. Dat is de organisatie zeker gelukt.
Dus dames, volgend jaar doen wij het weer toch?

Groetjes,
Roeksana (van werkgroep Stichting Dunya Nederland)