Iedul Fitreviering in Zorgcentrum Transvaal WZH 18062018

Bestuur en vrijwilligers van Stichting Dunya kijken terug op een zeer geslaagde EID-viering voor en met ouderen.

Maandag 18 juni zijn de ouderen van WZH-Transvaal getrakteerd op een buitengewoon zinvolle middag dat bedoeld was als afsluiting van de Ramadan. Circa 150 ouderen genoten na de warme lunch, in de grote zaal van 13.30-15.30u van het muzikale optreden van de welbekende gebroeders Wagid Hosain en zangeres Adeeba.

Deze formatie SHAAN heeft prachtige luisterliederen ten gehore gebracht waar de ouderen zichtbaar van genoten. Deze middag was vooral bedoeld voor zieke ouderen die veelal de instelling niet kunnen verlaten vanwege hun beperkingen. Muziek wordt dan op respectvolle wijze, in hun eigen omgeving gebracht in de vorm van een huiskamerconcert. Op deze manier kregen zij de mogelijkheid om toch te kunnen genieten van hun culturele roots in de vorm van traditionele, vaak geestelijke liederen. De mensen waren zeer dankbaar en hebben intens genoten en daarmee waren ook het bestuur en natuurlijk onze vaste vrijwilligers heel gelukkig. Daar doen we het voor!

Dankzij Glenn, onze webmaster, hebben we een mooie compilatie op de website beschikbaar u om een kleine indruk te kunnen geven van de middag. Helaas zijn we beperkt door de nieuwe privacywetgeving die het bijna onmogelijk maakt om reportages te maken van clienten.

Op gepaste wijze bedanken wij het personeel en vrijwilligers van WZH – Transvaal, voor de zeer plezierige samenwerking bij deze viering van het Suikerfeest 2018.

Lucia Baboelal-Thakoer
Voorzitter Stichting Dunya Nederland