Holi viering 2 maart 2018 Zorgcentrum Transvaal WZH

Hoewel Holi festiviteiten in de lande massaal zijn afgelast vanwege barre weersomstandigheden, heeft Stichting Dunya Nederland toch besloten om het traditionele bezoek aan de ouderen van Zorgcentrum WZH-Transvaal
door te laten gaan. Holi is een feest van liefde, van verbroedering en dan is niemand alleen, zo menen bestuur en vrijwilligers van Stichting Dunya Nederland.
Reeds om 8.30u stonden Galiel, Glenn, Jansje, Sogi, Sharda, Arthie, Roekshana, Vasanthi en Lucia gereed om,na een kop koffie met een heerlijke berlinerbol van bakker Ashok, aan de slag te gaan met het bakken van warme Barra’s.
Barra’s die wij jaarlijks uitdelen met chutney en een lekker drankje om de ouderen in de juiste sfeer te brengen tijdens het luisteren naar Chautaal muziek. Traditionele muziek die zij gewend zijn te horen in Suriname tijdens het Holi feest wanneer zij met familie en vrienden waren. Dat maakt veel emotie los, niet alleen bij de ouderen, ook bij ons.
Herinneringen aan de goeie oude tijd herleven in WZH-Transvaal bij deze zieke oude mensen, die hier de laatste dagen van hun leven doorbrengen. Dankbaar zijn we voor de goede zorgen die zij besteed hebben in de moeilijkste jaren van hun leven tijdens de opvoeding van hun kinderen.
Wij zullen onze ouderen nooit vergeten, ook niet met holi. Subh Holi!

Holi Phagwa, op de eerste dag van de maand Chaitra, vieren hindoes Holi.
Dit lentefeest is tevens het nieuwjaarsfeest van de hindoes.
Een belangrijke feestdag in grote delen van India en andere landen met een grote hindoeïstische gemeenschap.