De negende editie van de Kerstbrodenactie 2017

Hoofdsponsors: Gemeente Den Haag en Gobinda Mixed Metals voor de Kerstbrodenactie 2017

Sponsors: Bakkerij Ashok, Apotheek Sahodrie, MS Vastgoed, Meijer Advocaten, Roeth Vastgoed, Bouwlust administratieve & fiscale dienstverlening, G. Berkleef, Sharma BV, Personal Trainer: Ruben Garib, Garage Acacia, Advocatenkantoor Baldew, Feestzaal Tropical, Arslan Inpak BV, Vidhya MediCare BV, Angel Aruna, DA Koeriersdienst, Notariskantoor Lont & Lalmahomed, Mw. C. Mahawatkhan en Shirdi Taxi.

Stichting Dunya Nederland maakt zich op voor de negende editie van de kerstbrodenactie in Den Haag en omstreken. Al negen jaar op rij bezoeken we met een team van ondernemers en vrijwilligers, 1000 eenzame ouderen om hen een hart onder de riem te steken. Daarbij wordt hen een Surinaams kerstbrood aangeboden uit dankbaarheid en om te laten merken dat we van ze houden en nooit zullen vergeten wat ze voor ons gedaan hebben. Ouderen horen bij ons en dienen we te betrekken in de samenleving. Deze kerstbroden worden voor het leeuwendeel gefinancierd door bereidwillige ondernemers die in deze decembermaand beseffen dat niet iedereen blij en gelukkig is rond de feestdagen. Veel ouderen zijn eenzaam en komen de deur niet uit om wat voor reden dan ook. Wij voelen ons dan ook verplicht om de zorg van deze ouderen in onze samenleving te verlichten. De mensen kijken naar ons uit zijn heel blij om ons te zien.

Stichting Dunya Nederland doet met deze huisbezoeken mee met de acties van Lichtspoor van de gemeente Den Haag die december tot de maand van de eenzaamheid heeft uitgeroepen.

Op woensdag 13 dec wordt er een tweemeterslang kerstbrood, gebakken en gesponsord door bakker Ashok, aangesneden door wethouder K.Klein. Hiermee toont Den Haag ook haar solidariteit met de eenzame ouderen en laat hij zien dat ze niet alleen staan. In een bijeenkomst met 200 ouderen uit de wijk vindt er in WZH-Transvaal een gezellige middag plaats met mooie muziek, lekkere hapjes en drankjes. Met de Kers is niemand alleen!

Na deze start trekt er een karavaan van vrijwilligers rond om 1000 kerstbroden persoonlijk rond te brengen bij de ouderen aan huis. Een enorme klus die veel blijheid en voldoening schenkt. Stichting Dunya Nederland heeft met haar kerstbrodenactie afgelopen zomer de Gouden Wortelprijs gewonnen die door Den Haag is uitgereikt voor een activiteit die na zoveel jaren is volgehouden. Stichting Dunya Nederland is blij met deze waardering en gaat door met haar goede werk. De ouderen rekenen op ons!

Galiel Wagid Hosain, penningmeester
Lucia Baboelal-Thakoer, voorzitter