Dames Zwemploeg valt in de prijzen voor de Lente 2017

Stichting Dunya Nederland behaalt de lenteprijs 2017 met haar zwemproject voor vrouwen.Met een aardig geldbedrag dat hieraan vast zit. Hierdoor kunnen we een half jaar door zwemmen

Dames Zwemploeg wint Lente 2017 prijs

Alle winnaars Lente 2017 prijs op een rij

ALLE WINNAARS OP EEN RIJ

Drie relatief kleine projecten hebben een Lenteprijs van 500 euro ontvangen. Dat waren Huiskamerfestival Nu of Noot, Moe’s Tuin en Zingen met Pieter&Co. Laatstgenoemde is een initiatief van koorleden uit Delft. Zij gunnen huisarts Pieter Vlasveld, die al jaren dirigent is en optredens verzorgt in zijn vrije tijd, een extraatje om activiteiten te kunnen organiseren.

De jury geeft aan Huiskamerfestival Nu Of Noot een geldbedrag voor onder meer de aankleding van de huiskamers. Die staan dit najaar bol van de cultuur tijdens een festival vol muziekvoorstellingen, films en cabaretshows. Moe’s Tuin krijgt 500 euro om het 12,5 jarig jubileum van de moestuin in het Delftse Poptahof te vieren met een feest.

Liefst acht initiatieven zijn beloond met een geldbedrag van 1.000 euro. Dat zijn Aan Tafel (Stompwijk) Samen Smaakt Alles Beter (Zoetermeer), Happy Together (Delft), Aan Tafel (Delft), Samen Organiseren op de Buurtboerderij (Den Haag), Koffertijd (Delft) Samen op weg met de Bus (Rijswijk) en De Buurtcamping uit Den Haag.
Negen initiatiefnemers gingen er gisteren vandoor met een Lenteprijs van 1.500 euro.
Dat waren Stichting Dunya Nederland, Stichting Buitengewoon Actieve Breinen, Don Bosco Rijswijk, Zorgwoonvoorziening Duinhage, Buurttuin Zoete Aarde, Tahar Tlili, Haagse Makers, Lusthof XL en La Bong.

Zes inzendingen voor de Lenteprijs hebben gisteren een geldbedrag van 2.500 euro gekregen. De prijzen gingen naar DJ Seniors in Rijswijk, Ontmoetingsfeest Het Straatje uit Delft, Ontmoet elkaar Op Stadsboerderij De Weidemolen in Zoetermeer en Samen Gezond en Schatten Van De Straat uit Den Haag.

Twee Lenteprijzen van 5000 euro zijn uitgereikt.
Stichting Het Startblok uit Zoetermeer biedt zwemmen aan voor mensen met een beperking. Er is echter één probleem: er is geen bushalte in een omtrek van een kilometer vanaf het zwembad de Viergang in Pijnacker.

Met de hoofdprijs van 5.000 wil de jury van de Lenteprijs Het Startblok in staat stellen een personenbusje te kopen, zodat de stichting zelf mensen met een beperking van hun woning naar de locatie kan rijden en weer terug.

Ook Delft Music Projects heeft de hoofdprijs van 5.000 euro ontvangen. De stichting beoogt een nieuw sociaal-cultureel centrum te vestigen in Poptahof. Het wordt een ontmoetingscentrum, productiekantoor, werkervaringsplek, repetitieruimte en podium.